ویژگیهای مبلمان اداری خوب
مبلمان اداری و همچنین تجهیزات و وسایل اداری به این دلیل وجود دارند که کارهای اداری بهتر و راحت تر پیش بروند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی ویژگی های مبلمان اداری خوب بپردازیم. همچنین تفاوتهای مبلمان اداری و خانگی را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید:
چه تفاوت هایی بین مبلمان اداری و مبلمان خانگی وجود دارد؟
قبل از اینکه به بررسی ویژگیهای مبلمان اداری خوب بپردازیم، میخواهیم تفاوتهای مبلمان خانگی و اداری را بررسی نماییم. بزرگترین تفاوتی که میان مبلمان اداری و مبلمان خانگی دیده میشود نوع ساخت این مبلمانها و همچنین متریال استفاده شده در آنها میباشد. علاوهبراینها تفاوت دیگری هم میان آنها وجود دارد و آن هم نوع طراحی آنها میباشد. بیشتر متریالی که در نحوه ساخت مبلمان اداری مورد استفاده قرار میگیرد در مقایسه با متریالی که در نحوه ساخت مبلمان خانگی استفاده میشوند دارای دوام بیشتری میباشد. همچنین راحتتر میتوان آنها را تمیز کرد.
انواع مبلمان اداری
برای مثال میتوانیم بگوییم که همانطور که دیدهاید در ساخت مبلمان اداری از چرمهای مصنوعی و طبیعی، چوب، شیشه، فلز و امدیاف استفاده میشود. علاوه بر مواردی که ذکر شد یکی دیگر از تفاوتهای موجود در میان مبلمانها پایین بودن وزن مبلمان اداری نسبت به وزن مبلهای خانگی میباشد.
وسایل اداری که شامل مبلمان اداری می باشد
مبلمان اداری در هر محیط و فضای خاص و یا هر ادارهای نوع متفاوتی دارد . این انواع شامل موارد ذیل میباشند. انواع پارتیشنها، میز کنفرانس، کانتر لابی، میز اداری، میز مدیریت و مبلمانهای رسمی و راحتی. در ادامه مبحث ویژگیهای مبلمان اداری خوب، ویژگی های هر کدام از انواع مبلمان اداری را تعریف میکنیم.
یک میز اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟
در هر اداره و یا در هر محیطی، مبلمانی که در آن اداره وجود دارد جلوه و زیبایی خاصی به آن اداره میدهد. وجود میزهای اداری این روزها جزو مهمترین مبلمان اداری میباشند. امروزه به دلیل اینکه دکوراسیونها بسیار مدرن شدهاند طراحان داخلی سعی دارند تا در طراحی داخلی یک اداره از میزهای اداری مدرنتر بهره ببرند. در حالی که در گذشته میزهای اداری دارای طراحی بسیار ساده بودند و هیچگونه جلوه خاصی بر روی آنها وجود نداشت.
در حالی که امروزه به دلیل قرارگیری مانیتور کامپیوتر، کیس و پرینتر بر روی میزها، طراحی میزها و مبلمان اداری بسیار متفاوتتر از قبل شده است. بنابراین قسمتهای بسیار متفاوت و مختلفی برای قرارگیری این تجهیزات در میزهای اداری وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب میزهای اداری به خصوص میزهای کنفرانس و یا میز مدیریت بهدنبال یک میز ارزان قیمت نباشید. زیرا این میزها از اساسیترین اجزای مبلمان اداری میباشند. بنابراین انتخاب میز نیز یکی از بخشهای بررسی ویژگیهای مبلمان اداری خوب است.
چگونگی طراحی مدرن مبلمان اداری
یکی دیگر از نکات مهم در ویژگیهای مبلمان اداری خوب توجه به طراحی داخلی محیط است. امروزه طراحی داخلی به حرفهای تبدیل شده است که توسط متخصصان زبده به اجرا درمیآید. یک متخصص طراحی داخلی میتواند به بهترین شکل تمامی اصول و قوانین موجود برای یک مبلمان اداری شیک و مدرن را در نظر گرفته و فضایی بسیار مدرن برای یک اداره به وجود بیاورد. همچنین جلوههای بسیار زیبایی را در اداره شما به وجود بیاورد تا محیط اداره شما از یکنواختی درآید. امروزه تمامی طراحان مبلمانهای اداری سعی دارند تا تفکرات سنتی را از فضاهای کاری و ادارات دور سازند و آنها را به تفکرات و طراحی مدرن تبدیل کنند. در نهایت بتوانند یک مبلمان شیک برای ادارات طراحی نمایند.
بهطور مثال اگر کسب و کار شما بهصورتی است که حتماً باید بهصورت مستقیم و رو در رو با ارباب رجوع به گفتگو بپردازید میتوانید از یک میز اداری مدرن بهره ببرید. زیرا میز مدرن هم دارای حالت تاشو میباشد و هم برای شما یک میز جدا به حساب بیاید. همچنین زمان مراجعه ارباب رجوع به اتاق شما، میتوانید این میز را باز کنید. هنگامیکه قابل استفاده نمیباشد و فقط خودتان در اتاق هستید، این میز را تا کرده تا از اشغال فضا جلوگیری کرده و فضای بیشتری از اتاق در اختیاتان قرار بگیرد.
ویژگی های مشخص میز مدیریت در اداره
در ادامه بحث ویژگیهای مبلمان اداری خوب، توجه به بخش مدیریت نیز حائز اهمیت است. به دلیل اینکه مهمترین بخش در هر اداره، قسمت مدیریت آن میباشد باید اتاق مدیریت از طراحی بسیار خاصی برخوردار باشد. دکوراسیونی که در این اتاق وجود دارد نسبت به فضاها و مکانهای دیگری که در اداره وجود دارد متفاوت و زیباتر باشد. غالبا هنگام ورود به اتاق مدیریت، بیشترین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند میز مدیریت میباشد که دارای جلوهها و زیباییهای بسیار خاصی است.
انواع میز مدیریت
برخی از میزهای مدیریت دارای طراحی کلاسیک میباشند و برخی دیگر دارای طراحی مدرن. در حالت کلی میتوانیم بگوییم که یک میز مدیریت با طراحی خوب، تمام ویژگیهایش از جمله اندازه، رنگ، فرم، طرح و ارتفاع، خاص و مربوط به خودش میباشد. تمام این نکات با بقیه میزهایی که در اداره وجود دارند تفاوت بسیار زیادی دارد. بهعنوانمثال طرح میز مدیریت از اشکال خاصی برخوردار میباشد که ساده به نظر نمیرسد. همچنین ارتفاع میز به اندازه مناسب و استاندارد میباشد که مدیر مجبور نباشد برای کار کردن بر روی آن خم شود. علاوه بر موارد ذکر شده، یک میز مدیریت خوب باید از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد. به دلیل این که هر روز از این میز بسیار زیاد استفاده میشود.
متریالی که میز از آن ساخته شده است باید از قابلیت پاکیزگی آسان برخوردار باشد و بهراحتی بتوان آن را تمیز کرد. همچنین لازم نباشد برای تمیز کردن آن از شویندههای خاص استفاده شود. زیرا همانطور که گفته شد مهمترین اجزای یک مبلمان اداری میز مدیریت میباشد و باید این میز از مواد و متریال بسیار عالی ساخته شده باشد.
منبع: فروشگاه آرک