قیمت لوازم اداری و عوامل تأثیرگذار بر آن
قیمت لوازم اداری از مباحثی است که مورد توجه صاحبان مشاغل میباشد. قیمت و عوامل تاثیر گذار بر روی آن موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. در صورتیکه قصد خرید لوازم یا مبلمان اداری را دارید میتوانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.
عوامل تأثیرگذار بر قیمت
هنگامیکه میخواهیم مبلمان اداری تهیه کنیم باید از قیمت آنها اطلاعات کافی داشته باشیم. باید بدانیم که چه حدود قیمتی مدنظر ماست تا بتوانیم بهترین و بهصرفهترین لوازم را با قیمت مناسب تهیه نماییم. میتوان گفت یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده در محل کار، مبلمان و لوازم اداری میباشد. همین دلیل کافی است تا نتوانیم در بحث خرید و قیمت سهلانگاری نموده و آن را آسان بگیریم. موضوع بسیار مهم که میتواند تاثیر زیادی در قدرت خرید لوازم اداری ایجاد نماید قیمت آنها میباشد. چیزی که مشخص است هر چه قیمت مناسبتر و بهتر باشد هنگام طراحی برای تغییر دکوراسیون میتوان اجناس بهتری را با قیمت مناسبتری تهیه و از آنها استفاده نمود. از جمله مهمترین عواملی که در قیمت تاثیر مستقیم ایجاد میکنند به آنها اشاره میکنیم. ابعاد و اندازه، زیبایی و طرح، سبک ساخت، نوع کاربری، جنس و متریال کیفیت ساخت.
مبلمان اداری
تاثیر ابعاد در قیمت
میتوان گفت اولین پارامتری که باعث افزایش قیمت در هنگام خرید لوازم اداری میگردد سایز و اندازه لوازم میباشد. چیزی که مشخص است هرچه میزان سایز و ابعاد مبلمان و لوازم اداری بیشتر و مواد و متریال بیشتری در ساختمان آنها مورد استفاده قرار گرفته باشد قیمت در نهایت بالاتر خواهد بود.
البته این موارد همیشه قطعی نیست. موارد دیگری نیز در قیمت دخیل میباشند. به عنوان مثال ممکن است شما یک مبلمان و لوازم اداری را بیابید که ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به یک مبلمان کوچکتر داشته باشد. ولی قیمت پایینتری دارد. پس میتوان اینطور حساب کرد که ابعاد مبلمان اداری یکی از پارامترها و معیارهایی است که در قیمت تاثیر مستقیم دارد. اما تنها پارامتر نیست.
تاثیر نوع کاربرد در قیمت
یکی دیگر از پارامترها و مواردی که در قیمت تاثیر مستقیم دارد نوع کاربری و سبک ساخت لوازم اداری میباشد. برای اتاق کنفرانس و همایش خود احتیاج داریم تا یک سری میز مدیریت و میز مناسب انتخاب نماییم. همچنین لازم است که در طراحی دکوراسیون محل مورد نظر خود از سبک مدرن و یا همچنین کلاسیک استفاده کنیم که هر یک از این موارد و تجهیزات در نوع خود میتواند قیمت را دچار تغییر نماید. سبک و اصول طراحی در ساخت لوازم اداری مختلف میباشد که این پارامتر تاثیر مستقیم در قیمت خواهد داشت. بهعنوان مثال قیمت لوازم دارای طراحی خاص و کلاسیک و سلطنتی از قیمت لوازم با دارای طراحی ساده بالاتر است.
لوازم اداری
تاثیر جنس و متریال در قیمت
در حالت کلی مبلمان و لوازم اداری در انواع تیپهای مختلفی عرضه و تولید و روانه بازار میگردد. هر کدام از این طرحها، متریال و اجناس مختلفی در ساخت و تولیدشان استفاده میگردد. با توجه به همین موضوع یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت، متریال اولیه در ساخت میباشد. بهعنوان مثال ممکن است شما یک میز مدیریت با جنس مرغوبتر اما ابعاد کوچکتر را خریداری نمایید. دلیل این قیمت بالاتر استفاده از متریال و اجناس با کیفیتتر در ساخت مبلمان مورد نظر شما میباشد. همانطور که مشخص است، جنس و متریال نیز میتواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن داشته باشد.
برای ساخت تجهیزات و لوازم اداری مختلف از متریال و مواد اولیه مختلفی استفاده میگردد. هر کدام از این مواد دارای معایب و مزیتهای خود میباشند. اما چیزی که مشخص است معمولاً در ساخت مدلهای مختلف مبلمان و تجهیزات اداری از چوب و امدیاف استفاده میگردد. البته این متریال قیمت را در مقایسه با سایر متریالها بالاتر میبرد. در موارد بسیاری نیز برای ساخت تجهیزات اداری و کاهش قیمت از متریالی مانند فلز و شیشه استفاده میشود. البته باید بگویم که جنس مواد به کار رفته در ساخت تنها پارامتری نیست که قیمت را تعیین میکند. چرا که مواردی است که حتی میان تجهیزات اداری که از چوب ساخته شدهاند نیز اختلاف قیمت وجود دارد.
زمانی که از امدیاف برای ساخت مبلمان و تجهیزات اداری استفاده میگردد قیمت نسبت به سایر چوبها رقم بالاتری خواهد داشت. اما پیشنهاد میگردد درصورتیکه محدودیتی از نظر قیمتی برای شما وجود ندارد حتما سعی کنید مواردی را انتخاب نمایید که از متریال با کیفیت مانند امدیاف در ساخت آنها استفاده شده است. چرا که استفاده از لوازم و تجهیزات با کیفیت که دارای قیمت بالاتری نیز میباشد طول عمر بالاتری را برای این لوازم به ارمغان میآورد.